veckan som varit

Firandet av lucia har börjat och jag har sett tomtar och lucia på flera platser. Vi firar lucia på förskolan nästa vecka, så i kväll hade vi en egen lucia här hemma. Det varieras lite om man ska vara tomte eller lucia eller både ock. 

I veckan var jag på skattekurs med Norstedts genom arbetet. Jag jobbar ca 10% hemifrån och skattefrågor tycker jag är intressant, så jag ville väldigt gärna gå. Det kändes nervöst innan att lämna minsta fröken då hon vägrat flaskan och att det mest ska vaggas av mig. Men det gick bra. Hon sov. De kom för matpaus och så ett litet skrikkalas innan vi möttes upp. Kan inte komma ihåg att stora fröken var så noga med vem som vaggade henne. Men hon växer den här minsta damen. Numera försöker hon boxa på giraffen i vagnen och är mycket mer vaken och så börjar den där storasyster vara mycket spännande! 
Försöker att hålla mig ifrån mjukt bröd och är mycket mer noga med vad jag äter. Mycket för att hålla mig på topp och jag mår mycket bättre i magen av att inte äta bröd. Istället mycket frukt och vatten. Vi lyxade till det med bröd häromdagen och stora fröken valde sina favoriter. Och jag mumsade äggmackor. Det är jag förtjänt av och vågen som visade +25 kg vid förlossning har redan minskat snart 20 kg. 

1 Farmor:

skriven

Är det pappa, som frestar med en äggmacka? Vilka ögon! Så himla vaken, pigg och nyfiken!

Svar: Det är faktiskt jag ;) Det går fort nu! För fort! :)
frupastell

2 Emelie :

skriven

Haha, känner igen det där med flaskvägran och skrikkalas. Carla hade flaska från början så det var aldrig några problem men jisses vad låst man blir när man bara ammar trots att det egentligen är positivt att det funkar.

25 kilo alltså och redan nere 20, bra jobbat! Själv har jag förbjudit mig själv att överhuvudtaget tänka på vikt och mumsar glatt i mig allt jag är sugen på, tänker att det är amningsprivilegiet :)

Kommentera här: