vinter?

Vi smygstartade lucia tidigt fredagsmorgon med en liten tradition - att äta julgröt och se länets lucia på universitetet. Vi hade en otroligt söt liten lucia här hemma som var förväntansfull. Hon har bjudit på sång och lucia i två dagar nu. Mamma-hjärtat smälter av att se och lyssna på henne. Vid lunch i går kom gammelmormor hit och stannade över till i dag. Det har varit så roligt för stora fröken och oss andra. Det känns fantastiskt att mina barn får ta del av min momma. Hon betyder så mycket för oss och har funnits där för oss nästan varje dag hela uppväxten. Och nu är hon här och leker med mina barn. 

I dag åkte vi ut till ön som vi bodde på i två år. Hälsade på min mormorsbror och tog en liten promenad. Jag saknar naturen därute väldigt mycket lediga dagar och dagar som i dag längtar jag tillbaka, men jag vet också att när vardagen är arbete och förskola så vill jag bo nära stan. Allt har sina för- och nackdelar. Och när det är såhär rörigt renoveringskaos så är det kanske inte konstigt att man vill fly lite i tankarna, för det tär att ha så rörigt. I morgon ska ni få en badrumsuppdatering. Vi hade hoppats att det skulle vara klart nu, men det är nästan två veckor försenat. 

Det har blivit kallt under dagen och nu hoppas vi att det kommer snö! Massor av snö, för jag längtar! 
1 Ellinor:

skriven

Fantastiskt vackra bilder. Hos er ser vintern ut att ha kommit på riktigt. Här nere i Göteborg är det bara grått och regnigt.
Låter som ni haft en fin helg. Önskar er en bra start på denna nya vecka.
Kram

Svar: Tyvärr har vi ingen snö. Det som kom försvann och nu är det plusgrader här också :( Men den kommer nog till jul ;) Fin vecka till dig också. Kram
frupastell

Kommentera här: