Om tre månader.

Vi har i helgen hjälpt min lillebror med familj att lasta flyttlådor. Eller inte jag. Då jag och lilla fröken fick den lyxiga biten att vara med lilla kusinen. De flyttar till hus och det känns stort. För det är stort med hus. Och en del arbete krävs. Om man väljer ett hus som ska renoveras. En del dagar vill jag bara sälja och flytta till ett färdigt hus, men ångrar mig i nästa sekund. För jag skulle efter en vecka vilja göra om allting ändå. Det här är charmen med ett hus och vi har avverkat bygglovsansökningarna. Och fått en bra förhandsvärdering på planerad renovering. Nu sitter vi med planering, räknar, drömmer och tar in offerter. Ett rum på flera månader är klart. Det var enkelt. Vi visste hur det skulle se ut. Kontoret har varit under förarbete i flera veckor, men först för någon vecka sedan hade vi bestämt oss för hur det ska se ut. Och nu är jag nog inne i en boa-period för rummen växer fram. Hur ska vi hinna med att få klart ett kök, ett badrum, en fasad och två rum inom 3 månader frågar jag mig. Det är nog bara för mig att inse att det inte går, eftersom jag även önskar och värdesätter lata och roliga dagar med min familj. Och så vet jag att de där lata dagarna kan innebära timmar av arbete ute och inne, för att det är trivsamt för alla. 
Det här gillar jag. En sommarbukett av mina favoriter, kokt torsk med potatis och äggsås och efterrätt.

Kommentera här: