skidor på!

I går öppnade skidspåren på skidstadion här. Och i eftermiddag tog vi oss en skidtur. Vi turades om att åka med stora tjejen, som fullkomligt njöt av att åka skidor i år. Ett helt varv runt ett av spåren och det är inte ofta vi har en tjej som kastar sig på backen i tårar och inte vill åka hem, men så var det i dag. Hon kunde inte alls förstå varför hon inte fick åka lika länge som de andra som susade förbi. Men jag har hellre en kamp om att gå hem än att jag ska tvinga henne ut i spåret.
Själv var det helt underbart att få komma ut och åka skidor. Jag har längtat efter att få röra på mig och då jag vill vänta med löpningen, så är det helt perfekt att kunna åka skidor. Vi ska ordna skidor till charioten också, så att vi enklare kan vara ute alla fyra efter spåret. En hel vinter framför oss och det känns alldeles underbart! 
1 Veronica:

skriven

Vad härligt med snö! Vi längtar ♡

2 Sofia - Strawberry Dreams:

skriven

Åhhhh vad mysigt med snö!

Kommentera här: