mini-thonet

Thonets klassiska stolar skulle jag gärna se runt köksbordet hemma. Eftersom min sambo inte gillar dem (inte plånboken heller), så drömmer jag nu i stället om deras barnstolar. Ser dem framför skrivbordet som jag vill ha till stora frökens rum. Här ser ni även deras matstol för bebisar. Riktigt fina stolar och ni kan hitta dem hos Artilleriet.
 
 
1 Emelie :

skriven

Den där barnstolen drömmer jag om! Jag har fem thonet hemma som jag hittat på loppis för 20 kr styck, men de börjar bli väldigt skrangliga tyvärr. De var i dåligt skick redan när jag köpte dem men jag har njutit av dem i fem år i alla fall! Tänker att jag kanske kan lämna in dem och gå de fixade hos en möbelsnickare. Vi får se, vackra är dem i alla fall. Annars tänker jag att det är bra att köpa möbler att ha länge, kanske en livstid och då får det kosta. Vi sparade i flera år till vårt matbord som kostade 10000 men jag vet att jag kommer älska det tills jag dör!

Svar: Skulle också vilja hitta på loppis eller auktion, men utbudet här är litet. Har sett en del som fått sina fixade och de är ju ännu charmigare om de har några år på nacken (tycker jag). Jag håller med om att det är bättre att investera i sådant man verkligen vill ha. Därför ekar det lite tomt i en del rum som är renoverade här. Då jag vill ha de där sakerna som känns rätt.
frupastell

2 Liw - FINA LYAN:

skriven

men så söt!!

Kommentera här: