blommor under lagret

Vi vaknade till en regnig dag, men det sprack upp och vi kunde vara ute. Farfar och sambon fixade med fasaden och jag med att ta bort tapeter från två garderobsdörrar. Sedan brakade åskovädret in över oss och det är många år sedan jag var med om något liknande och vattnet forsade utanför på trottoaren.
I lilla frökens sovrum (vi har valt att ha ett sovrum och ett lekrum) har vi plockat ner alla hyllor och i morse började vi att riva tapeter. Det var riktigt roligt tyckte lilla fröken och var lycklig över att det var blommor på tapeten under. Efter tips av min kusin och hennes sambo som var här i dag en sväng, så har vi köpt en ångmaskin för att ta bort tapeter och den verkar verkligen vara ett bra verktyg, med tanke på hur mycket tapeter vi ska riva innan vi är klara här. 
I anslutning till hyllorna som satt på väggen så var det en inbyggd garderob som vi också har rivit. Lite dumt att riva förvaringsutrymmen kan man tycka, men jag tyckte inte om placeringen på den och vill att de ska gå att flytta på. 
På garderobs- och skåpsdörrarna satt fina små knoppar som jag har valt att spara. De är i ett bra skick och tror att det kan vara svårt att få tag i liknande om vi önskar att ha sådana.
Det här sovrummet och vårat sovrum är egentligen prio nummer 1 inomhus nu, vi valde att börja med detta då inga fönster ska bytas ut. I vårat sovrum ska det in nya fönster (och balkongdörr) och vi väntar leverans på dessa först om en månad.
 

Kommentera här: