dessa små (vild) djur

I dag är en sådan dag som jag går i samma kläder på eftermiddagen som jag kastade på mig på morgonen. Håret oborstat och i tofs. Tänderna har fått sig en snabb borstning. Kastat i mig grötfrukost med en skrikande liten fröken i famnen och en stor som vill ha uppmärksamhet. En sådan dag som man hoppas att någon inte ska se en. När det var dags för lunch hade knappt frukosten hunnit bli bortplockad. Målet mitt på dagen var att ta sig igenom den här dagen utan att bryta ihop. Alltså det här med magont på en bebis. Det är inte kul. Eller om det är den täppta näsan som jag spolat ur. Helt plötsligt sover båda två och det blev sådär läskigt tyst. Middagen är förberedd och jag har hämtat andan och hur det än är, så älskar man dessa små mer än något. Sigrid 6 veckor 
Det måste vara både alldeles underbart att få vara storasyster men även så omtumlande, min stora fina fröken som kämpar på dessa dagar som min tid ägnas till stor del åt den lilla. Vi hoppas att kvällen blir lugn så att vi kan få läsa bok, kramas och kanske baka lussebullar. 
 
1 Ellinor:

skriven

Magont vet vi det mesta om. Styrkekramar till er!

2 Emelie :

skriven

Känner med dig och beundrar dig som står ut med magont på lilla! Går stora inte alls på förskola? Hur är bestämmelserna hos er? Kram

Svar: Vi har klarat oss från flera timmar av skrik senaste dagarna, men lite missnöje är det under förmiddagarna. Men det är nog "normalt". Vilja går på förskola, men allt från 1-3 dagar i veckan. Vi bor en bit från förskolan och eftersom de får gå 15 timmar i veckan, tisdag-torsdag mellan 09-14.00 så känns det oftare bökigare att ta sig i väg. Dock märker jag att stora tjejen vill gå några timmar för hon är så glad när man hämtar och hon har fått leka med kompisarna. Hur får ni gå på förskola? Kram
frupastell

Kommentera här: