en tisdag

Vill den stora kliva upp mitt i natten från sin tältsäng, det var semester på hemmaplan i går. Mannen i huset lyckas få henne att förstå att man inte kan kliva upp så tidigt. Sedan tar jag sovmorgon efter att den minsta ätit och mannen får henne att sova morgonstund i vagnen. Den minsta älskar sin vagn, nu är det inte famnen som gäller längre för sömn. Utan vagnen med sina två filtar. Raka motsatsen till hur storasyster var, som aldrig sov inne i vagnen. Den minsta jollrar nu högt och det kommer en hel del nya ljud och jag vill ännu en gång stanna tiden lite. Den stora är ju stor, med massor av energi och med mycket kärlek till sin lillasyster trots all den tid hon tar från mamma och pappa. Jag är väldigt rik som har fått två guldklimpar till barn och jag måste ta och leta fram en bok för att notera allt som händer och alla underbara kommentarer och tankar som en 3-åring har. Och så en tisdag som denna har vi ätit frukost för första gången i källaren, vår matplats de kommande veckorna. Spännande tyckte 3-åringen och hennes positiva sida smittar av sig, mysigt med mat i källaren och att diska i tvättstugan. 
 
 
1 Veronica Borg:

skriven

Superfin bild på två goa tjejer! Tack för senast, ni kommer att få det jättefint! Gott Nytt År!

Kramar från Värmland

Svar: Tack själv! Nästa gång ska ni få riktigt fika eller middag när ni kommer ;) Gott nytt år till er alla! Kramar
frupastell

Kommentera här: