Vin, ost & fikonmarmelad.

Så mycket gott man ätit de senaste veckorna och det har knappt varit en kväll som jag inte har unnat mig något. Och jag älskar godsaker och skär inte ner på delikatesserna i livet. Däremot har jag lovat mig själv att dra ner på bröd och onyttiga saker under veckorna, där räknas även mycket kolhydrater in. Resten springer jag bort på något sätt, då det där med dieter inte faller mig i smaken riktigt. 

I kväll rensar vi skafferi och annat, så inget gott framför tvn. Ett tips är att koka torkade fikon med röd vinglögg och sedan mixa och hälla upp på burk. Så god till ost! 

Säljer förresten bort bruna garderobsstommar från Pax IKEA till ett bra pris! Maila mig vid intresse! 

Fin måndagkväll finaste Ni. 
1 Ellinor:

skriven

Delikatesser är ju en del av livets goda, tycker jag. Har inte heller fastnat för någon av alla dieter som cirkulerar, tror mer på sund kosthållning och motion, så ordnar det sig ändå :-)

Kram Ellinor

2 Evelina:

skriven

Tycker du också om nyttig men god mat? Hjälp mig att komma igång med min nystartade blogg där jag lägger upp goda, nyttiga recept tillsammans med fina bilder. Hoppas att du gillar det! :)
http://nyttigareceptet.blogg.se

3 Liw - FINA LYAN:

skriven

Dieter är inte heller min melodi ;)

4 Jennah:

skriven

Dieter har jag inte heller lust att hålla på med. Däremot en varierad och bra kost med mycket grönsaker och inte bara kött och godis. Det räcker för mig :) vad gott med oster!

5 Anonym:

skriven

Lyx! Såå gott.

6 Ellinor:

skriven

Livet är alldeles för kort för att vi inte skall kunna unna oss lite vardagslyx. Tycker dessutom att denna "lyx" smakar betydligt bättre en vanlig tisdagskväll än en lördag ;)

Tack för tipset gällande fikonen - lät jättegott!

Kram

Kommentera här: