tussilago.

Att det står stilla härinne betyder att det är full fart på andra sidan. När kvällen kommer är det antingen sysslor att göra eller så däckar jag i soffan. Den här graviditeten har varit allt annat än lätt. Och då känns det ibland lite gruvsamt att vi inte ens kommit halvvägs. Det lättades upp lite i går då lilla fröken för första gången uppmärksammade magen och strålade som en sol - lillasyster utbrast hon! Hon gosade och pratade länge med magen och det var fint. Väldigt fint och då önskar man så innerligt att allt ska gå vägen. För jag gruvar mig mer för ultraljudet denna gång. Hade väldigt lite ont i fogarna med lilla fröken, men den här gången kände jag tidigt värk till och från. Någon morgon har jag haft svårt att gå ur sängen. Så jag trodde att all löpning skulle utebli, men inte. Problemfritt har jag avverkat ett bra löppass och jag har Vårruset inbokat och hoppas att jag kan genomföra det springandes. Heja! 

Det har varit otroligt vackert väder hela veckan och jag passade på att ta 1 1/2 dag föräldraledighet. Vi har cyklat, lekt i lekpark och njutit av solen. Och årets grillpremiär har vi gjort. Under dagens promenad kunde vi plocka årets första tussilago. Vårkänslor. Dock singlar snön ner utanför och det är säkert vinter i morgon igen. Som det ska vara i Jämtland i slutet av mars. 
1 Annica:

skriven

Vad jobbigt att du inte får vara helt pigg och utan värk, hoppas det vänder. Jag hade problem med ischias när jag väntade första sonen och svår foglossning med den tredje, så jag vet hur jobbigt det kan vara. Se till att lyssna på kroppen och vila när du behöver, och motion är ju bara nyttigt så kuta på du =) Nu blir det snart ordentlig vår och sommar och med lite värme kanske det känns lite lättare.
Kram Annica

Kommentera här: