köket...

Här fortsätter ätandet av det enklaste som finns och jag går snart sönder av att inte få laga god mat att äta. Men fyllde på med lite smått och gott i kylskåpet som räkor, mozzarella, lufttorkad skinka och så frukt då. I massor. Sådant som man vill ha kallt. Vi avslutade helgen med arbete i köket. Picknick i lekrummet, varm choklad och äpple. Och så spelade vi barn yatzy och kort i en koja. Och efter flera tunga skrikiga kvällar börjar vi få bättre ordning på kvällen. Den där kung Bore har verkligen besökt oss, kan inte komma ihåg sist vi hade så stora och gudomliga snöhögar. 


Köket går framåt. Mina händer är alldeles trasiga av allt skruvande och den där lilla sötnöten i korgen valde att sova medan den stora var på barnteater och jag skruvade köksluckor. Vi hoppas att de kommer och ordnar elen i köket i veckan, så att vi kan ge klartecken för kakel. För jag börjar känna mig hungrig på mat och mätt på köksrenovering. 

Kommentera här: