semla på Svenssons

Ni vet hur jag är. Omständig. Så i stället för att få hit någon som kaklar köket så är jag på jakt efter att få veta att vi valt rätt kakel till köket. Så kaklet som var tänkt blir nog bortvalt. Både från mig och mannen. Vi ska sova på saken, man brukar bli lite klokare av det. Av sömn, men först Farmen. Som jag lyckats fastna i. Det är vårväder här. Plusgrader. Stora vattenpölar. Bara gator och så lite sol på det. Nästan så att vädret kan lura mig att det är april. Men inte än. Jag vill ha vinter två månader till. Minst. 

Och så har jag hängt här i dag. I flera timmar. På Svenssons café. Kanske den godaste lax- och spenatpajen i stan och semlan, fantastisk. Och det där golvet, så galet fint, men mest gillar jag det med små rutor i entrén. Nästan så att jag måste övertala mannen att vi ska ha det någonstans. Bara för att det är så fint. Det var en tisdag det. 

Kommentera här: