badrum

Badrummet på övervåningen har stått klart i några veckor. Men det är först nu vi har börjat använda det mer, då vi inte fick sätta på golvvärmen förrän efter tre veckor. Ni som följer mig på instagram har redan sett litegrann, men här kommer mera.
Ni som har följt med efter vägen vet att vi hade problem med att badrummet var så litet, men vi lyckades få in både badkar och skåp.
Badkaret är helt underbart och är endast 150 cm, men djupare än normalt och så skönt att bada i. Vet att många gillar badkaret. Kommer inte på leverantör nu, men kontakta mig om ni vill ha namnet. 
För städningens skull ville jag ha så lite som möjligt att städa på toalettstolen och snygg är det här ägget från Ifö dessutom.
När vi fick välja ett mindre skåp, fick vi inte heller plats med handfatet som vi hade tänkt och glad är jag för det i dag. Då jag är mycket nöjd över handfatet. Både skåpet och handfatet kommer från Ballingslöv.
Blandare från Tapwell.
Rejäl förvaring och vi har installerat eluttag inuti.
Och jag blir så arg över att inte lyckas ta bra bilder på belysningen, för den är stora delar av badrummet. Spegeln med belysning från Ballingslöv blev jag förtjust i på en gång och spottarna i taket har dimmer. Så bra belysning att man ser varje litet gruskorn.


Och såhär såg det ut innan! 
1 Farmor :

skriven

Snacka om förändring! Hur fint som helst! Som taget ur en katalog!

2 Sandra:

skriven

Så himla snyggt. Påminner om vårat badrum på nedervåningen! Vad kul att det verkligen börjar bli lite ordning för er. På måndag ska vi in i ett kortare renoveringskaos igen....vi ska dela av ett rum så det blir två. Lite men mycket styr kring det ändå ;) heja er med allt !

3 Alex:

skriven

Haha, snacka om skillnad före och efter:)
Roligt att påminna sig under resans gång.
Heja er! Skitsnyggt golv är det kalksten?

Ha en fin vecka:)

/Alex

4 gunilla :

skriven

minns du om ert badkar är ett noro Mood?

Kommentera här: