ge mig tid

Jag önskar mig tid. Typ dubbla timmar på ett dygn. För jag gör ingenting. Eller allt. Beror på hur man ser det. För på dagarna vill jag mestadels ägna mig åt de små. För den där typiska kommentaren "tiden går så fort" är mer än sanningen. Och jag älskar att bygga snögrottor med den stora och att ligga på en filt med den minsta. Så på kvällen när de små är nattade då ska man hinna allt det andra och min hjärna kan inte stänga av. Så på morgonen är jag helt slut, för att jag inte hittar AV-knappen. Inte för att de små är vaken på natten. Så efter att ha haft ett trevligt firande av tjejernas gammelmormor i kväll tänker jag se till att hjärnan snart kopplar av och hämtar lite sömn. Den bara måste det. 
Till frukost äter jag numera det "gröna". Inga mjölkprodukter, inget gluten. Endast växtbaserat. Och i morse (läs förmiddag) bjöd jag på världens dessert till frukost med blåbär. Sagolikt gott! 
1 Sandra:

skriven

I know. Önskar också tid. När klockan är åtta vill jag göra allt. Se film, läsa, plugga, slösurfa. Och så alla måsten, städa, plocka, förbereda osv. Dubbla timmar vore onekligen något ;) igår drack vi cava och såg en film och jag började se sown town Abbey. Något jag längtat efter länge.
Hoppas er söndag blir härlig. Här ska jag och stora ha en något försenad biopremiär. Kram!

2 Ellinor:

skriven

Det där med tid, eller snarare bristen på den, är nog ett allmänt problem. Samtidigt försöker jag att tänka som så att om man känner att tiden går fort och inte räcker till fyller man det förhoppningsvis med värdefulla saker. Värre hade varit att bara sitta och rulla tummarna samtidigt som man känner att tiden rusar ifrån en. Ett ständigt och evigt dilemma.

Kommentera här: