krispig fredag

Startar morgon strax före 06. Inte jag, men den minsta. Det bästa sättet att vakna på, stora fina ögon som nyfiket försöker få min uppmärksamhet med alla möjliga ljud och det där leendet. Helt magiskt mycket kärlek rakt i hjärtat. I andra hörnet av sängen sover mina andra två guldklimpar vidare. När mörkret fortfarande var kvar åkte jag ner på stan för ett spinningpass med kollegor. Tror cykel är bra för min fog som inte riktigt har tyckt om löppassen ännu. Där hemma har alla vaknat och jag äter chiapudding med kokosmjölk, banan, vaniljpulver, gojibär och macapulver med äppelbitar. Och alldeles nyss levererades våra bänkskivor med diskho och fina fredag är här. Med bästa start.
Utanför är det snö, sol och krispigt kallt. Är helt övertygad om att jag många kommer stå och beundra detta genom köksfönstret. Och då har jag nog glömt hur tungt det bitvis varit under renoveringen av köket.

Njut er fredag! 
1 Farmor :

skriven

Åh, så skönt för dig att komma igång med träning! Vet precis hur det känns, när tiden och orken inte räcker till allt.
Och att ni snart kommer att glömma hur jobbigt det var under renoveringen, har jag anat hela tiden. Det bli ju bara sååå fint!
Fredagskram från farmor

Kommentera här: