linoljevax

Vi kom hem sent i går. Från det stora varuhuset, med ett helt kök på släpet. Vi hann inte behandla golvet i lördags och hade tänkt vänta några dagar med att hämta köket. Men vid lunch bestämde vi oss för att åka och det blev bråttom. Vi var sist ut och personalen borde ha varit riktigt arga. I stället bjöd de stora tjejen på både gosedjur och glass. Tummen upp för den servicen! Även om vi inte kan sätta upp stommarna ännu, känns det som bra i magen att det ligger där. I bruna kartonger. Världens största pussel. Och så jag och sambon. Som efter tolv sätter på Apple tv och kollar på senaste avsnittet av Blå ögon. Bästa serien just nu om ni frågar mig. 
I dag är det lite grumliga ögon, men när tid ges under dagen ligger jag på knä och behandlar golvet med linoljevax. Bara behandlingen av golvet är en historia om hur omständig jag är. Vi skulle först luta golvet och därefter olja det med naturell- och vitolja. Vi fick hem 10 liter behandling till golvet och jag började inse hur ohälsosamt det där med lut är. Så då hittade vi linoljevax med vita pigment. Både hälsosammare och kommer att kosta en tredjedel jämfört med lut/olja. 

Lunchen ordnade farmor och farfar genom att ställa hit både micro och matlåda i går kväll. Världens bästa farmor och farfar. 

Det är min start på veckan. Hur startar ni veckan? 
1 Malin S:

skriven

Men så spännande med nytt!!

Kommentera här: